Thursday, November 22, 2007

Oxygene p275

Kunde inte låta bli att lustmörda en gammal favorit när jag ikväll gjorde en riktig genomkörning på min Eminent Solina P275 jag hämtade i Sandviken i måndags:

kroffe - Oxygene p275

Det som hörs är följande:
Eminent Solina P275 - stringensemblen genom Nordmodular phaser eftersom jag saknar en smallstone. "Klockljuden" är tibia repeat. Första variationen är stringensemblen ren och sen mot slutet jammar jag loss på lite olika sololjud...
Moog Prodigy - Bas
KORG Polysix - Brassleaden
Nordmodular - härmar minipops trummorna, phaser, RMI-leadljudet
Korg Legacy MS-20 - FX-sweep
...värmde trummor och RMI-klonen genom Eminentens ljud-ingång som la på lagom mycket av det interna spring-reverbet.

Gillar i allmänhet inte att göra covers på låtar man älskar - det slutar aldrig med att man är nöjd eftersom det antingen blir för långt från orginalet eller så nära att det känns meningslöst att kalla det cover, utan snarare klon. I detta fallet var det hursomhelst riktigt roligt att leka loss lite...

Hoppas ni gillar!

No comments: