Monday, November 20, 2006

Min SuperPLAY-presentation

Har under en längre tid varit ganska aktiv på forumet länkat till tidskriften SuperPLAY, en av Sveriges bästa TV-spelstidningar. Här är min senaste 'blog' därifrån:

KROFFE, P30
old-school gamer sen julen 1986 då jag fick min Commodore 128D, bytte sedemera till Amiga 500, PS och numera PS2 & PC.

Spelar just nu, 061025 mest :

Okami (PS2) - Köpte mitt första importspel då jag insåg att inga riktigt intressanta titlar skulle komma i PAL-regionen i år och jag orkade helt enkelt inte vänta tills februari. Spelet är hittils helt sagolikt och precis det äventyrspel jag länge (sen Beyond Good and Evil) saknat till PS2.

Chaos Legion (PS2) - senaste inköpet efter besvikelsen med Mark of Kri som sög kopiöst. Chaos Legion däremot är som en roligare och klurigare version av Devil May Cry och är hittils riktigt underhållande (är bara på level fyra än så länge). Schysst köp för 160 spänn! :)

Shadow of the Colossus (PS2) - andra varvet nu för att inviga vår nya Sony Bravia 26tums LCD. Alla spel ser kantiga och gamla ut nu, HD-upplösning får PS2-grafik att likna Tomb Raider till Playstation 1995. Vill ha en PS3a nu! ;)

Rez (PS2) - Kom till slut över detta visuella mästerverk. Klart epelepsi-framkallande, men grymt snyggt och estetiskt tilltalande. Tyvärr är väl nästan konceptet bättre på pappret än som spel, men fortfarande banbrytande och futuristiskt.

We love Katamari (PS2) - Knasigt party-spel som inköptes före midsommar men som inte spunnit särskilt många varv i konsolen...ännu. Varje gång jag spelar det slås jag av hur genomtänkt och mysigt det är, men samtidigt infinner sig aldrig någon direkt dragning att spela det när konsolen är avstängd...

Killer 7 (PS2) - Helt otippat formligen älskar Lisa det här spelet! Först fick jag en del grymtningar om "jävla FPS" ifrån hennes håll när jag började spela, men sen hon nappat kontrollen av mig ville hon inte släppa den. Liksom med RE4 antar jag att det är själva samlandet och levlandet som tilltalar henne, medan jag själv mest är såld på estetiken och bosstriderna.

Alone in the Dark (PS2) - För att återuppleva PS2:ans release-dagar har jag börjat plåga mig igenom denna tredje del av den klassiska serien. Stolpig dialog, förrenderade bakgrunder och otydliga pussel - det känns som man är tillbaka minst fem år i tiden. :)

Ser mycket fram emot 2006:
Metronome, FFXII och såklart PS3 - 060920 trodde jag ja, vi i PAL-regionen får vänta med alla nämda till 2007 :(

Hiscore Bombjack Arkad: 1234550 fortfarande - unbeatable...at least for me...

No comments: