Saturday, January 20, 2007

ulfves i konferens

Snackade med min syrra i Nya Zeeland över Skype igår. Fungerade perfekt och fick dessutom idag veta att hon aldeles innan pratat med min pappa via Skypeout eftersom det tydligen är både billigare och enklare än att ringa vanligt eller skaffa ett ringa-billigt-utomlands-kort. Helt otroligt att det fungerar så bra i alla fall. Testade också att aktivera MacBookens kamera vilket fungerade helt OK, men det var lite tråkigt att hon inte har nån webkamera till sin Ibook, så jag och Lisa fick bara kolla på oss själva medan vi pratade med henne. :)

Pappa ringde idag också och berättade att mormor verkar mycket piggare nu och verkar "svara bra" på medicinen hon får emot demens nu. Så nu kommer hon att få bo på äldreboende tills vidare och sen får vi hoppas att hon får komma hem åtminstone över sommrarna. Farmor fyllde föressten 80 år i helgen som gick, frisk som en nötkärna förutom att hon börjat höra lite sämre. Jag och Lisa _måste_ åka till Finland i sommar så att jag hinner träffa dem innan de försvinner. Att träffa Svante skulle vara kul också.









min syrra

No comments: