Monday, January 8, 2007

Blasphemy!

Jag har installerat XP på Macbooken via bootcamp och kan numera köra välja mellan OSX och XP när jag startar datorn - en styggelse enligt Lisa och många andra, men sanningen att säga är att jag nog inte skulle vågat köpt Mac annars. Nästan ingen jag känner äger eller kör Mac och det lilla Lisa använde på sin praktik på Tensta konsthall gav inte direkt en strukurerad bild av Mac-världen, åtminstone inte för mig.

Men jag inser nu att jag haft fel och att OSX är ett grymt smidigt och snabbt system, särskilt i händerna på en dualcore-dator. Problemet är bara fortfarande att många program jag använder ofta bara finns till PC, så därav dualbooten. Fast på sikt får vi väl se om det blir en borttagning av windows-partionen - ska utvärdera hur bra det går att exportera saker mellan Mac och PC-världen först.

Hursomhelst känns det skönt att äntligen kunna börja rensa PC-häcken som står i skrivbordet, den har känts stabil och snabb ända tills nyligen så den kommer må bra av en totalblåsning den med. :)

No comments: