Tuesday, March 13, 2007

Mitt sorgebarn - ASM-1

Tog fram mitt sorgebarn, min ASM-1 som jag började bygga på 1998 och som gav upp sin sista suck 2001 efter ett trafobyte. Det här virrvarret av kablar ger mig nästan varje gång huvudvärk och ångest, men idag tog jag tag i saken och lödde loss själva "moderkortet" för felsökning och restuarering.


Själva synten, paneldesign och layout by me 1998...



Själva "moderkortet", hjärtat som gör ljudet...





Sladd-spaghetti på insidan av panelen.







Patch-bayens insida.












"Moderkortet" är befriat!! Nu återstår bara test och felsökning och sen det mödsamma arbetet att koppla in det igen, del för del och gissa vilka kablar som gick vart... :/

2 comments:

Hanna said...

Mkt snygga bilder

Veronica said...

ojojooj serios nordvarning brorsan!!! :-)