Monday, March 12, 2007

Antiklimax

För några helger sen var Dan här och hälsade på. Meningen var att vi skulle träffas, äta lite och sen sätta oss i studion med några goda öl för att jamma fram en ny låt. Efter att lagt trummgrunder och nästan druckit upp första ölen, hamnade tyvärr en del av flaskinnehållet av en Innes & Gun i en av grendosorna, och proppen gick. Inget problem normalt sett, men kruxet var nu att proppskåpet inte satt i studion utan inne i en elcentral jag inte hade nyckel till. Därför gick vi snopna hem istället.

Väl hemma hos mig och Lisa satte vi oss i min lilla köksstudio med laptopen för att jamma utan propproblem. Resultatet blev låten Antklimax som jag sen mixade ihop helgen efter och sände arret över nätet till Dan som gjorde en visceral remix på den. Toppenkul! Nu ska jag själv vid tillfälle slänga ihop en remix också...

No comments: