Monday, February 23, 2009

Juno-106an på återbesök


I veckan hade jag min gamla Juno-106 synthesizer på återbesök hos mig sen den blivit skadad under en tur till England med Those Dancing Days. Tydligen hade någon spillt en öl i synthen och i den efterföljande saneringen hade nån lyckats komma åt ett av waveform-chippen som lossnat från sina lödpunkter. Dessutom hade en del skruvar i sidorna försvunnit och jordkabeln till panelen var inte ditsatt igen (ajaj!).

Som tur var så var det inte som jag först befarande att waveform-chippet MC5534A lagt av helt, utan som jag skrev ovan, att det bara lossnat. Fixade det, en trasig LED på panelen och nya skruvar + brickor till plastgavlarna och Lisa, som nu äger den, blev jättelycklig över att det gick så snabbt. Jag sålde dessutom min gamla Suzuki M-300 till henne som hon lånat som substitut under reparationstiden. Hoppas hon är försiktigare med den...:)

På onsdag spelar Those Dancing Dayspopcirkus i SVT. Missa inte det!

No comments: