Thursday, August 21, 2008

Ralf Hütter som Johnny Depp

...det var ett bra tag sen jag bloggade nu, det erkänner jag. Sen dess har min semester kommit och gått - och med den Norbergfestivalen där jag jobbade med Camp303-scenen tillsammas med Niklas och Daniel. Fantastiskt kul!

Men nu är snart hösten här och med den fler roliga musik- och bygg-projekt. ASMen är nu klar, d v s i bruksskick i alla fall. Den saknar fortfarande en fungerande keyboard, men jag kan styra den via Moogens midijack så det fungerar tills vidare. Nästa byggprojekt är TB-303klonen x0xb0x som Pärra och jag ska ge oss på...

Så till dagens filmklipp:
Vem hade kunnat tro att denna lilla trio tyska hippies bara året efter skulle växa sig till en av de mest inflytelse-rika pop-kvartetterna i modern musikhistoria. Jag talar naturligtvis om Kraftwerk, som här precis kastat ut trummsetet till förmån för en modifierad trummaskin som Karl Bartos spelar på med sina hembyggda trigg-pads. Notera också hur otroligt mycket Ralf Hütter liknar Johnny Depp där han sitter vid klaviaturet. :)

No comments: