Tuesday, March 25, 2008

Schlager på hamnplan

Jag har diskuterat detta med Lisa ett antal gånger, men varje gång jag återser klippet med The Attic feat Therese "The Arrival" från melodifestivalen 2007, slås jag av två saker:

1. Hur i h*lvete kunde svenska folket rösta bort en så pass bra i låt till förmån för Nanne Grönvall m fl...??? Det övergår helt mitt förstånd. Lisa påstår att Therese sjöng dåligt, men jag hör bara rösten underpitcha lite, lite, verkligen lite grann i bryggan. T ex Måns Selmerlöf som fick en jättehit med "Cara Mia" från samma delfinal, lät mycket mer off (för att inte snacka om hur off låten är med omotiverade tonartbyten mellan vers och refräng).

2. Det kändes bizzart att veta att jag bara tolv år tidigare köpt rysk smuggel-sprit på samma plats som melodifestivalen nu utspelade sig...:)



Se nu till och njut av The Attics feat Therese "The Arrival" och förundras över att vi har så pass grymma artister i Sverige som ändå inte får någon uppskattning...

2 comments:

lisa said...

Jag tycker fortfarande att hon är flåsig och lite låg i tonen. Men sen handlar det även om hur låten låter i ett melodifestivalsammanhang. På ett dansgolv, Ja, men på en schlagerscen, nja. Jag gillar låten men jag fattar att inte alla gör det. De vill ju för tusan ha ariska jättar (Charlotte eller Sanna), inte dansmusik....

Anonymous said...

Oj, vad hon suger!!!! Men i schlagersammanhang kanske det ar acceptabelt. Hon later ju som ett Kylie Minogue plagiat!!

Vonkis