Thursday, June 14, 2007

Synhouse midijack

Monterade mitt från Synhouse, Kalifornien beställda midikit till moogen. 693 kr gick det loss på med frakt, vilket är helt OK med tanke på att en extern midi>cv/gate omvandlare skulle kostat över 1000kr och jag likväl skulle fått modifiera moogen då för att få den att interagera med den...
Hursomhelst blev själva monteringen lite mer avancerad än jag tänkt mig eftersom den rekommenderade beskrivningen från Synhouse inte alls fungerade på min rev2 Prodigy. Det verkar snarare som deras ex varit en revision 1. Så det som enligt dom skulle ta två timmars montering, blev snarare två kvällars monteringstid där många timmar gick åt till bara analysera servicemanualen och kretsschema. Tyvärr är monteringen inte helt 100 ännu - saknar fortfarande glide över midi, något som jag hoppas ska hinna ändra på lite senare. Här är några bilder från projektet:



No comments: